dimecres, 11 de març del 2009

I EL DIUGMENGE

El diugmenge el començàrem (els que van poder, perquè el dia d’abans havia estat mogudet) en la despertà, que culminava al cau amb un bon esmorzaret. Després tothom a casa a fer-se els pirris, que teníem el primer passacarrer d’enguany, la repartida de llibrets (per cert, la meva enhorabona per a Romeu, de nou el llibret està de categoria, eres un crack!).

Havíem quedat a les 12h al cau, i jo com sempre feia tard, arribe a casa de la Fallera Major infantil i… que desil·lusió! Només estem nosaltres? pregunte a Mayte. Només sis membres de la cort major? La veritat és que és un passacarrer que no arreplega massa gent, però es que som 6!! Anem a casa de Laura i allí apareixen un parell de persones més, però només un parell. Però ja no és que no hi havia xiques, sinó que la meitat dels xics tampoc s’havia vestit, en lo poc que costa posar-se una camisa i un xaleco i ni això!! La veritat és que va ser un passacarrer una mica “triste”, no t’ho passes igual de be si vas tot sol com si tota la comissió es vist i surt, ni tampoc llueix el mateix la falla... Menys mal que estàvem uns pocs valents, perquè sinó les pobres Falleres Majors hagueren fet el passacarrer totes soles… Espere que l’any que ve s’anime un poc més de gent.

Ja després ens canviem de roba i ens tornem a dirigir al cau, allí els cuiners ja tenien quasi llestes les paelles i l’espardenyà, que per cert estaven molt bones. En acabar, una tortaeta i una cançoneta per a Sonia, que complia anys, i finalment una partideta de parxís. Esta vegada guanyaren Roser i Mayte (per fi, ja era hora, jajaja), i a mitjan vesprada cap a casa, havia culminat l’esgotador cap de setmana pre-faller. Ara ja va de bo!!

28 comentaris:

MADUIXANA ha dit...

JO VOS VIAG VORE DE LLUNT, PUES PASAREU PER EL CANTÓ I NO MES UNS POCS ENTRAREN EN EL MEU CARRER, COM SEMPRE JUNTS I ANIMATS ESTABEN EL XULO I ROMEU, JAJAJAJA, QUE ELS DOS ABRAÇATS EN VAREN SALUDAR, PUES JO PER LA FINESTRA ESTABA ASOMA. LA VERITAT ES QUE VA FER UN DIA MOLT BO PER ANAR AL PASACARRER, PERO DE VEGADES TENIM UNES ALTRES COSES QUE FER, PUES EL DIA DE ABANS A TOT VOLGEREM ACUDIR I DESPRES LES OBLIGACIONS ENS PAREN ELS PEUS, OJALA QUE ESTOS DIES DE FALLES ENS FASA EL MATEIX ORATGE

Angeles ll. ha dit...

jo vaig tindre q treballar i ni cabalgata ni res del dumenge.... pero be , l'any q be mes i millor¡¡ per cert, jo també vuic jugar al parxis¡¡¡¡¡¡¡

Anònim ha dit...

La veritat és que en lloc d'un passacarrer faller semblava un comiat de solters: molta gent vestida de particular, alguns vestits de fallers i una xaranga. A mi tampoc m'agrada que la gent vaja en els blusons al passacarrer però com no es pot obligar a ningú (crec, que si es pot obligar m'ho feu saber i ja els obligue jo ¿eh?). I tampoc tinc molt clar si férem tota la barriada o no perquè se m'antoixa que el dia de fer cartons entràrem a més carrers (tampoc ho sé cert és només una impressió).

rocio ha dit...

hola bona vesprada, jo encara porte el cançament del cap de setmana, ha segut molt de moviment per a dos dies i la setmana le començat amb el mateix ritme, sense parar¡¡

La cercavila del diumengue per el mati, sense comentaris... sols dir que l'oratge, la xaranga i les falleres majors estagueren a l'altura, però la falla no.

morales ha dit...

Jo tambe vaig ixir, i vos dic que no erem 6 i prou, erem uns cuants mes els que ixirem al pasacarrer, ara el que no veig correcte es que gent que presumix de carrec i de voler dominar el cotarro en el dia a dia de la falla es pose un bluso i ixca al pasacarrer com un altre faller, això deuria de debatirse en una reunió, ai queda....

Mayte ha dit...

jo no comente, per que la gent que hem coneix sap el que pense

El oratge va ser de categoria, bon dia per a lluirse

Anònim ha dit...

opine igual que vosaltres el pasacarrer va ser bergoños, i la gent que va vestida de particular es a dir en blusó per molt faller/a que siga no te el dret d'anar al mig sino per dalt la cera. I una coseta on esta la famosa banda de la presidenta? perque no la du mai, tanta caguera que si la pagaba la falla o no per a no portarla.

MADUIXANA ha dit...

EI COLLI, QUE CALENTET QU´ESTA EL TEMA, BUENO, BUENO, NO MES VULL AFEGIR, QUE SI ALS MES MENUTS SI NO VAN VESTITS DE FALLERS (aço vol dir en el traje regional, siga el que siga) NO T´HE DRET D´EIXIR AL MIG EN TOTS EL DEMES, PUES ESTE ASUNT EL ANY PASAT JA ES VA TRACTAR, NO EN ESTE PASACARER, SINO EN LA VISISTA DE CORTESIA, I PER LO TANT SOC QUE LES NORMES SON PER A TOTS, GRANS I MENUTS, EN CARREC O SENSE CARREC, I EL PRIMERS QUE TENIM QUE DONAR EJEMPLE SOM EL MES GRANS,

I PER FAVOR SI ANEU AL CASAL, NIAN UNS CARTELLS MOL CHULOS, LLEIU TOTS EL QUE FICA "LEMA DE LA FALLA XUQUER", BUENO GUAPOS AHI QUEDA

Eva ha dit...

Bueno, bueno tambe teniu que pensar, que hi ha gent com jo, que no te la " sort" en estos moments de poder lluir un traje de fallera, i pense que pague el mateix que tots i almenys tinc dret a acompanyar a la falla, amb bluso clar, perque no tinc traje. Si no , es pot proposar pagar menys el que no es puga vestir, i aixi ja es pot oligar anar vestit. Per la gent que no es va vestir perque no va voler, doncs tampoc en pareix be, en ixa part estic d´acord. Per el tema de la persona que ha comentat que anvem pel mig els que anàvem de particulars, jo no se si algu aniria al mig propiament dit, pero esque en la poca gent que anava vestida si no 6 com diu la roja, 12 com diu Morales, aixo de mig i costats es quedava un poc confus, o siga, i parle per mi i les persones que venien en mi, nosaltres anavem a una vora, ara no m´estranya que pareguera al mig, perque com eren 4 gats al " mig" vestits de falleres i falleros.
i ja per ultim, pense que si no haguera sigut per la gent fallera que anava tambe al vostre costat en bluso encara haguera quedat mes "riducul" el pasacarrer, ja que sols s´hagueren vist 6 falleres, 6 fallers, i els nostres representants... aixina que no me pareix molt justos alguns comentaris dels que s´han fet.

Eva ha dit...

I nose perque el anònim quant vol tirar un dardo enverinat no se identifica, perque no per res pero es que aquest anonim sols parla per a fer mal.... No hi ha que tindre por de dir el que u pensa, anònim , sense mascares. Ah i tambe crec que pots fer la mateixa pregunta amb un poc mes de respete, no?

rocio ha dit...

Eva no te dones per aludida perque no es el teu cas, Rigo va pasar per tota la retafila de fallers amb bluso i els va dir que s'enpujaren a la sera, i crec que a tu no te van llamar l'atencio.

rocio ha dit...

Eva ni cas als anonims

Esther ha dit...

Bueno pues està clar que amb el blusó no es pot anar pel mig del passacarrer, molt d´acord amb vosaltres, però avore si el dia de la visita de cortesia eixos fallers que es posen els pantalons de fallero i el blusó tampoc ens acompanyen eixe dia, i ho fan pujadets per la cera, no????? xq eixe tampoc és el traje regional, veritat????

rocio ha dit...

totalment d'acort amb tu tambe Esther, ixe tema sa dit mes d'una vegada, i pense que es tindria que deixar clar este divendres que es la ultima reunio.
Si les xiques no poden al bluso els xics tampoc deurien de poder.
Si ells s'enbruten els trajes nosaltres estem en el mateix perill, pero ens vestim igualment.

MADUIXANA ha dit...

BUENO XIQUETS, CREC QUE TOTS TENIM PROU CLAR UN DELS TEMES QUE ESTE PROPER DIVENDRES ANEM A TRACTAR, DE MANERA QUE PREPAREM MOTORS, PERO NO MES VOLDRIA JO FER UN XICOTET COMENTARI: "PER FAVOR EL QUE PARLEM FEM-HO EN EDUCACIO, DEIXAN QUE UN D´ARERE D´ALTRE PARLE I DONE LA SEUA OPINIO, PUES TOTS SOM FALLERS O PER EL CONTRARI ESTIC MOL SEGURA QUE NO DONAREM CAP SOLUCIÓ

morales ha dit...

I QUE TAL VOS PAREIX LA GENT QUE VOL TRAURE DINERS DE BARRA, PERO NO EN PAGA UNA?
PER QUE DE IXOS TAMBE HI HAN, HI HA GENT QUE VOL QUE LA BARRA SIGA UNA FONT D'INGRESOS PER A LA FALLA I A L'ORA DE BEURE LI DONA IGUAL QUE HI HAJA ALGU SERVINT, ELLS ENTREN I ES MESUREN SENSE PAGAR, SI ESQUE HI HA GENT PER A TOT!!!

Anònim ha dit...

jo crec q estos temes , en conter de tractarse ací es deurien de tractar a les reunions, xq jo no he vist en ningun blog de ninguna falla , q s'airejen els draps bruts¡¡ i me pareix q ja mos en estem passant de la ralla,dema en la reunió se parla i punto.
xq açó l'unic q dona a entendre es q en conter de ser una falla unida es tot el contràri....

Angeles ll. ha dit...

per cert la mascletà ha estat espectacular¡¡¡¡

Eva ha dit...

Rocio a nosaltres Rigo no ens digué res, no anavem pel mig, pero si que me sentit un poc aludida perque jo anava amb bluso....

Eva ha dit...

No et precupes Angeles, es normal que en totes les falles hi hagen alguns problemes, algunes desavenencies, formes distintes de pensar i vore les coses, i no per aixo la falla no ha d´estar unida. Histories hi han en totes les falles i jo en els blogs tambe n´he vist algunes, pero bueno tens rao que el lloc per a discutiro son les reunions.

Anònim ha dit...

esta clar q no vol dir q mos dugam mal ni molt menys pero qui no siga de la falla i lligca asó..jo q se açó son coses de casa, i ja s'esta entrant en altres temes (per el comentari de morales) i crec q asi no es el lloc per a dir-ho

MADUIXANA ha dit...

BUENO BUENO, COM JA VOS HE DIT AVANS, VOS CONVIDE A LLEGIR ELS CARTELLS QUE NIAN PENJATS EN EL CASAL, JO NO ELS HE FICAT, PERO M´HAN AGRADAT MOLT, I MES EL LEMA QUE FICA.... JA EN DONAREU LA VOSTRA OPINIO

Anònim ha dit...

¡Caram! Quasi un dia sense entrar i açò està molt interessant. Estic d'acord amb quasi totes les opinions dites ací: per una banda ja vaig aclarir que personalment no m'agraden els blusons per al passacarrer, jo he sigut fallera sense trage en altres falles i no he anat a cap passacarrer (però Eva açò no és un atac és simplement una opinió contrària a la teua.) Jo personalment em sent incòmoda i preferisc no fer el passacarrer que fer-lo amb blusó, i ja està tot, però si tu eixes em sembla respectable la teua opinió, sobre tot perquè ho dius amb molta educació. També pense que el dia de la visita de cortesia o es pot eixir amb el blusó o no, independentment del sexe que tingam. Crec que Javier trau temes interessant però fora de lloc com diu Angeles ll. perquè seria molt més interessant debatre-ho en les reunions que és on s'han de debatre les coses que ens afecten com a comissió fallera, però per altra banda m'agrada dir-ho en el blog perquè ací no ens interrumpim els uns als altres i podem llegir l'opinió completa de tots. Respecte a la banda de la presidenta, no me n'havia adonat que no la duia però també hi estic d'acord en què l'hauria de dur ja que és el que li pertoca al càrrec, li ho faré saber a Dolores. I crec que de moment ja està tot. Espere que prompte tornem a parlar.

Anònim ha dit...

Jo crec q x al passacarrer hi ha que anar vestits i vestides, xo no ereu la unica falla que anava poca gent vestida, ja q el dia anterior la gent havia carregat en general.
Hi hauria que concienciarse en general i vestirse, ja q eixim contades vegades al any i si lleven eixe pasacarrer ens vistiriem menys i vestirse es una d les coses mes boniques e importants de la festa.
La solució seria posar eixe pasacarrrer un dia que el dia anterior no fora tan canyero, encara que enguany la culpa ha segut de l'oratge.

Eva ha dit...

Bon dia a tots, Dulia no et precupes jo no em senc atacada per ningu i menys per tu, que tambe eres molt respetuosa amb tots, se que es simplement una opinió, i jo ho comprenc perfectament el que vols/voleu dir. Pero pense que d´una forma organitzada, no anant pel mig del pasacarrer ni res d´això, es pot acompanyar a la falla, amb el bluso, sense que aixo supose algun problema per algu o " quede mal".Al igual que pense i que s´hauria de tractar hui a la reunio i ja deixarse clar, que s els xics o alguns xics , el dia de la visita porten el bluso, i acompanyen a la falla, dins del pasacarrer, dels dones, tambe hauríem de tindre eixe privilegi.. Bueno i aixo pero jo no m´enfade en ningu asi estem per a donar opinions

Anònim ha dit...

Jo vaig dir a un grup de persones, que es demane disculpes si s`han ofes,que la gent que no anara vestida de faller/a anaren per el costat i no hi hage ningun problema per part de elles,pues no anaben ni siquiera de bluso anaben en el polar de la falla.I me reserve la meua opinio per a esta nit.

rocio ha dit...

Com ja han dit, tenim que agarrar les coses amb humor, dir-les ben dites sense ofendre i soles queda dir-vos, BONES FESTES JOSEFINES¡¡¡¡

Anònim ha dit...

TENS TOTA LA RAÓ ROCIO¡¡ per cert com es aixo q hem guanayt el primer premi de la cavalcada??? aixo no ho sabia jo¡¡¡q guay¡¡¡

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics Els bloggers de la Falla Xuquer, no es fa responsable dels comentaris que puguen fer els usuaris en els articles. Es reserva el dret d'eliminar els mateixos en el cas d'atemptar contra la integritat ètica o moral de persones i/o estaments. Tots els logos i marques són propietat dels seus respectius propietaris. Els comentaris i/o noticies són propietat de qui els posteja.