dimarts, 31 de març del 2009

DIUMENGE FESTER 15 MARÇ


Tots els dies son festa en el tema de les falles, pero on mes es nota es a la capi , a Valencia, a mi personamlent m´agrada anar a un parell de mascletades, m´encanta(que diu la meua amiga Monti), es algo ,com una tradicio, i la veritat que son obligades 2 a l´any.



Nosaltres , els xuquerets, tots els anys, anabem el dia 16 a vore falles, i la mascleta, pero poc a poc , entre que un treballa, l´altre no pot, i .... cadascu sabra , al final nomes anaben la meua amiga Ester i jo, i aquest any ni aixo, ella per problemes familiars, no hem pogut estar les 2 a la mascleta del dia 16, peor aixo no vol dir que jo no haja anat,jijijiji.

El diumenge dia 15 de març agafi a ma mare i a ma tia , i ens dirigirem cap a Valencia, rumbo a NOU CAMPANAR, per gaudir de l´impresionant falla, i de fet aquest any a mi personalment , no m´acabat d´agradar, pero hi han gustos per a tot...

D´ahi ens dirigirem agafar un autobus ,per a que ens portara al centre, i aixo va ser impossible, llogicament, i agafarem un taxi i ens acosta al centre, i vaig alucinar, hi havien rius de gent per alla on caminabes, on mirabes ...

Intentanrem acostar-nos a la plaça de l´ajuntament a 20 minuts de començar la mascleta d´eixe dia, i la meua sorpresa va ser que a 24 graus,el sol pegant de valent, la gent es para i no anaba ni avant ni arrere, mare meua... que calor, que agobio , socorroooooo.

Vaig intentar anarmen d´alli, pero era impossible, l´unic que vaig poder fer va ser eixir un poc arrer, fins que corregera un poc d´aire per que allo era massa.En vaig quedar a les portes de l´estacio del nord, vegent com passaben els helicopters, per l´aire, com una ambulancia posaba les sirenes per poder menejar-se del lloc, com una dona pasaba entre la multitud amb una bicicleta, com la gent portaba a les criatures de mesets amb els carros i tot, no meu podia creure, aixo es de locos.... i comença la mascleta.



Va ser espectacular, pero una vegada acabada, salvese quien pueda, comença a menjar-se la gent i el porten d´un costat a l´altre, sense saber quin es el teu rumbo, aiiiiii......


Al cap de un hora, pareix que trobe el meu cami, i ma mare i ma tia, les tinc localitzades, i ens dirigim a un parc per a poder agafar un poc de sombra i per poder menjar el entrepa que ens habiem preparat per poder continuar la marxa de les falles a Valencia.


Dicho i hecho, en la panxa plena, agafem trastos i ens dirigim cap a la falla del Pilar, i la gent ho diu tot, aquella plaça estaba " ABARROTA", que falla mes Impresssionant, no sabia a on mirar, tot era bonic, fotos i mes fotos...


D´ahi ens dirigim cap a NA JORDANA, i lo mismo, continuem , cap a les Torres de Serrans, i cap a la plaça de la Mare de DEU, i necesitem un descanset, ens fem un cafenet a la palça de l´ajuntament per anar a la falla de CONVENTO JERUSALEM, i allo no tenia nom, apega a la valla no podia creurem els ninots que estaba vegent, aixo eren obres mestres, no podia ser veritat que eren ninots de falla i el dia 19 tenia que cremar-se i desapareixer, no podia ser..., ahi si que ploraria jo agust, si...

Continuant la marxa ens diriguim cap a la falla de SUECA LITERATO AZORIN, nomes per veure el carrer iluminant que tant ens va impactar anys enrere, i com no aquets any no anaba a ser menys, impressionant, tot , la multitud de gent esperant al principi del carrer per a poder gaudir una imatge inolbidable , i aixi va ser .... IMPRESIONANT.



De torna cap a la palça de SANT AGUSTI, passant per la plaça de bous allo pegaba un pet, jejejeje, es un dir pero vosaltres ja sabeu el que vuic dir, treien als toreros a hombros, i la gent sel´s menjaba, pero la gent continuaba anant d´un carrer a un altre, d´açi cap alla, tot un mareig i prou...., l´hora de torna cap a Sueca estaba ja a la volta del carrer , sols hem quedaba anar eixa nit al SAINET de la falla del XUQUER, on la meua amiga Rocio debutaba, pero hem va ser impossible, el cansament al sentarme al sofa va poder en mi, no vaig poder fer res de res , pero va valdre la pena.

19 comentaris:

Dúlia ha dit...

¡Que estrany! Maduixana encara no ha fet cap comentari. Sóc la primera. Només dir sobre la quantitat de gent que diu Mayte que hi havia en València que jo em quedí un any quan estudiava per a vore la mascletà i de nit de festa i hi havia tantíssima gent que no he tornat a anar, va ser molt agobiant per a mi. O siga, que em va més la marxa del poble. I una llàstima que no veieres el debut de Rocío i a la resta dels actors perquè ho feren molt bé. Però no passa res. A l'any que ve, més.

Mayte ha dit...

JA MAN CONTAT dULI, PERO ESTIC ESPERANT AL ARTICLE REFERENT AL SAINET QUE rOCIO ENS TE QUE FER, I AIXI JA DEMANARE DISCULPES, HO SENC, ERA PRECIS ANAR A AL CAPI I DE VERES QUE PER MOLT CANSA QUE VAIG VINDRE I PER MOLT AGOBIA , SE QUE L´ANY QUE BE TORNARE A ANR

Mayte ha dit...

AIIIIIIII, dULIA JO NO TINC FOTO DE vERO I LA XIQUETA PERO riogo si i com m´ha passat les 1000 fotos que te , alli estan les dos, mare i filla i de fet tu tambe estas amb la xiqueta

rocio ha dit...

HOLA XIQUEs¡¡
estos dies no he pogut fer l'article ja que hi ha prou gent que ha enviat articles i fotos al correu de la falla i estic preparant-ho.
Per altre part a la columna esquerre tambe estic actualizant-la, em falta posar als nous presidents i falleres majors proposades.
Que mes voldrieu que posarem a la columna esquerre?

MADUIXANA ha dit...

MIRA QUE S´ALEGREU DE GUANYARME JAJAJAJAJA, I JO TAMBE, ESTA MAITE NO ES PERT DETALL EN RES, A MI LES FALLES DE VALENCIA TAMBE M´AGRADEN, I LES MASCLEATES, PERO COM A DULIA, CUANT NIA MOLT AGOBIO DE GENT, UF, NO PUC, DE MANERA QUE SOC ESPECTAORA DE LLUNT, JAJAJAJA

BUENO DULIA, CUANT TENIM QUE VORE LA NOSTRA ACTUACIO ESTELAR, JAJAJAJA, O PER EL CONTARI ENGUANY NO TENIM VIDEO, DISME ALGO GUAPA GRACIES

MADUIXANA ha dit...

SI POT SER ROCIO, EL ACCES A LA FALLA CHE COLLONS, QUE NIAN MEMBRES QUE JA MEU HAN DIT, PUES DE VEGADES ENTREN TAMBE A VOREMOS A NOSATROS

INMA ha dit...

HOLA, HE DE DIR QUE EL INSERSO FANNY I JO TAMBE ANAREM A VALENCIA, PERÒ FANNY Y JO COM SEMPRE MONTAREM EL NUMERET I ENS CLAVAREM A VORE UNA FALLA EN CONTRA DIRECCIÓ, SI AVEREU VIST, LES DONES MAJORS DIGUEN-MOS DE TOT I MOSATROS NO SABIEM AON AMAGARMOS, JAJAJA. VA SER MOLT DIVERTIT PUES A L´ANY QUE REPETIREM I ENS TORNAREM A CLAVAR EN CONTRA DIRECCIÓ.

Eva ha dit...

HOLA! JO AQUEST ANY HE ANAT EL DIA 17 DE MARÇ, I JO COM DIU MAYTE, ES UNA LOCURA, PERO HI HA UN AMBIENT QUE ES MASSA, I JO MENTRES PUGA CONTINUARE ANANT, A VORE SI L´ANY QUE VE POT SER I RETORNEM A LA NOSTRA COSTUM D´ANAR UN DIA TOTS...

Eva ha dit...

rocio a mi no se m´ocurrreix res mes que puga anar a la columna, jo crec que de moment esta be...

Mayte ha dit...

eiiii,Rocio, jo havia pensant en posar a l´´esquerra fotos del premi d ela cabalgata i del ninot indultat, i tambe pujar al album de fotos sobre articles i retalls , el que hem aconsegit, o siga, el que penjares del dia 8 de març del levante, que et pareix???

rocio ha dit...

Maduixana y MAyte lo del logo per accedir a la Che Collos ja esta, i l'album amb els retalls de diari i cartells tambe...
On estan les fotos de l'entrega de premis?

Mayte ha dit...

eiiii, Rocio, exes fotos les teNEN Roser i Elsa, que el Pareix, les ties figues,aiiiii
mira que el ho vaig dir, i nada,jijijiij

dúlia ha dit...

Maduixana jo no tinc enguany vídeo de l'obreta perquè l'any passat el graví de la tele però crec que el Chicharro en té perquè Rocío diu que ella ja s'ha vist. La meua proposta és fer el que férem l'any passat. Si us abellix quedem un dia com si assajàrem en ma casa, ens fem dolcet i cava i veiem l'obreta tranquil.lament. Ja em digueu alguna cosa. A mi em va bé quan vosaltres vulgueu. ¡Ai, que ganes tinc de començar amb el sainet! (¿Com pot ser això, en tan farta com acabí del decorat?. Serà que sóc masoca)

MADUIXANA ha dit...

DULIA ALGO DE AIXO CREC QUE SI QUE TENIM TOTS, JAJAJAJA, PERO QUEDEM CUANT VULLGAU NO MES AVISEU EN UNA MIQUETA DE TEMPS PUES AÏDA ESTA EN EXAMENS, I TAMBE ABEL MIRAR COM TE LES SERIES EIXES QUE ESTA ABONAT, JAJAJA, JA QUEDEM QUE JO SI QUE EU VULL VORE.... GRASIES

TAMBE DONARTE LES GRACIES ROCIO......

jacquie ha dit...

Bo xiqueta INMA,la teua mare postisa que soc yoooooo, aspere que endigues cara a cara aso de dones majors no sera per les de Benidorm, la cara te la galtexare, be bromes apart con diu INMA mos eupasarem molt be, asina que MAITECHU, al any que ve tembes en totes mosatros.

INMA ha dit...

NOOOOOOO, VOSATROS SOU BENIDORM, LES DONES MAJORS SON LES QUE ANAVEN PER VALENCIA MIRANT LES FALLES I ENS DIEN QUE ANABEM AL REVES QUE CASI ENS TIRAREN A PATAES...
JO A VOSATROS NO VOS DIRIA DONES MAJORS SI ESTEU EN LA FLOR DE LA VIDA.JIJIJI

rocio ha dit...

Mayte tranquila hi ha tot un any per posar coses, ja les enviaran quant puguen...

Sí jo tinc gravà l'obreta, quant vullgau la vegem¡¡¡

Inma que ataquen les de Benidorm¡¡¡ tens que explicar-ho millor, espaiet i amb bona lletra.

Si hi ha que galtexar-les aviseu que vullc voreu, jajajaja

INMA ha dit...

EN EL AMOR I CARINYO QUE ENS TENEN COM ENS VAN A GALTEJAR SI SOM LA SEUA ALEGRIA, SI ELS DONEM VIDA, MOSATROS MONANEM EN ELLES I ELLES REVIUEN LA SEUA JOVENTUT.JAJAJAJA

MARISA ha dit...

VE, PUES LO QUE A DIT JACQUI, ANY QUE VE FEN UNA BONA CUADRILLA, QUE PRIMER QUE TOT, MONANEN ALMORSAR PER AGAFAR"ES DIU AISINA?" FORSES PER A LA VOLTA

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics Els bloggers de la Falla Xuquer, no es fa responsable dels comentaris que puguen fer els usuaris en els articles. Es reserva el dret d'eliminar els mateixos en el cas d'atemptar contra la integritat ètica o moral de persones i/o estaments. Tots els logos i marques són propietat dels seus respectius propietaris. Els comentaris i/o noticies són propietat de qui els posteja.