dijous, 25 de desembre del 2008

HUI SÍ QUE ESTEM EN NADAL

¡Hola a tots! ¿Com va la ressaca de Nochebuena? Espere que siga soportable. I que bonic que és el nadal: eixos sopars de família en el que el teu cunyat et recorda cada any que té millor cotxe, millor casa i millor faena que tu, eixes visites familiars en les que la tia continua dient-te any rere any "¿i tu quan penses buscar-te un nóvio i casar-te?", eixes dates tan entranyables en les que quedes amb els amics que fa temps que no veus i al cap de mig hora recordes per què fa temps que no es veieu, eixos dinars exquisids en els que tu estàs tot el matí en la cuina preparant i tota la vesprada escurant i arrimant mentres la teua cunyada ve amb la manicura francesa de les ungles de gel, el pentinat de perruqueria i el xaquetó de pells i només mou una cadira per a alçar-se i assentar-se, eixos nebots als que tant vols tot l'any i ara et vomiten damunt la vaixella que només traus per a les ocasions i jugant jugant et trenquen la meitat dels adornos nadalencs i damunt calla perquè clar, "són xiquets", eixes cues interminables quan vas a comprar, eixes visites al caixer per a traure diners que, encara que no saps com, cada vegada et gastes més prompte, eixe dolor d'estómac que se't pose després d'haver begut i/o menjat massa... i tantes i tantes coses més que no podria acabar mai.
A banda d'estos irònics comentaris, no aneu a pensar que no m'agrada el nadal. Res més lluny de la realitat: m'encanta montar l'arbre amb la meua neboda mentre cantem nadales, m'agraden les reunions familiars interminables i sorollosses on ens posem al dia dels cotilleos que no ens havíem enterat i recordem amb nostàlgia als absents (encara que ja sé que no és un consol per a ningú, en totes les famílies hi ha absències importants) i acarem amb esperança i il.lusió l'any que ve acostant-se cada vegada més apressa. M'agrada anar la vesprada de Nochebuena a la plaça mentres ma mare i la meua cosina acaben de rematar el sopar i vore com ballen dansaes (enguany he vist a falleres nostres allí i he de dir que ho feren molt bé), m'agrada vore eixa muixaranga al mig de la plaça on l'atzeneta es concentra en mantindre l'equilibri mentre li tremolen els peus, m'agrada el dinar de nadal i les estrenes (m'agraden molt les estrenes), encara que també a mi em toca estrenar i m'encanta la crema de marisc que fa la meua germana el dia de nadal i no torna a fer-la fins el nadal pròxim, disfrute posant carlota per als renos del pare noel i esperar a vore si l'endemà ens ha deixat alguna coseta i m'agrada vore a gent que només veig per estes festes, i no em referisc a gent de la meua família sinó a la gent del poble, quan anem a estirar les cames i baixar els dinars i els sopars i veus a persones familiars que et saluden amb el "bon nadal" de costum.
I això no vol dir que ignore que hi ha molta gent a la que no li agrada el nadal però, com molt bé diu el refrany: "no hi ha res que dure 100 anys". Aixina és que per a totes estes persones que en estes dates estan passant per una etapa personal dura, només un recaet i un abraç molt gran. I recordeu, no hi ha res que dure 100 anys. Bones festes per a tots.

7 comentaris:

Mayte ha dit...

quanta rao tens dulia, jo pense igual

Anònim ha dit...

Graçies mayte per estes paraules, per que mefan recordar momens mol bons en la meu familia, y aspere que de hara en avant siguen millor. eres especial maite BON MADAL.

Mayte ha dit...

Jacquie, gracies a tu per visitar-nos pero este article jo no l´escrit, es Dulia, per que ella no pot entrar en la seua clau i es la meua, de segur que ella tambe pensa el mateix que jo

Anònim ha dit...

Bon Nadal a tots! Hola a Jackie, Mayte i Duli, la entranyable Duli. El article esta... pues com tot el que tu fas Duli; de CATEGORÍA. Comensa en la part irónica que de vegades te esta festa ( per no dir sempre)i no has nometant les ironies dolents (no es moment ni joc) i l´has acabat en la part dolsa d´estes festes (el retrobament de familiars, amics, etc... la inocencia dels menuts, les reunions familiars etc), pero te he pillat bandida, en la primera part el fas la victima diguent que estas tot el dia preparant el dinar per als demes (ai pobreta, jajajaja) i despres deixante portar per la nostalgia admitixes que mentres ta mare arremata el sopar tu ten vas a la plasa en la teua nebodeta, ala... jajajjajaa creec que falla algo no Duli, jajajajaja. No, es broma, Duli es per a picarte un poquet i que me contestes algo, jo se que serás tu el pilar fonamental en les festes Nadalenques de ta casa. Bon Nadal pe a tots i felis any nou.

Anònim ha dit...

Martí, no pot ser amb tu, eres més llest que la fam. Jo volia anar d'amfitriona perfecta i gràcies a tu hauré de quedar només com la que arriba a hora de sopar i se'n va només veu l'escurà en la pica. Quin bon invent este del blog. Podem parlar entre nosaltres sense necessitat de vore'ns. I aneu preparant-se per a la festa cibernàutica de les 100.000 visites que ja ens en queden poquetes. I a Jaquie un bes molt fort i segur que enguany va millor que el passat. L'ànim no el perdes mai, guapa. Ja parlem.

Eva ha dit...

Hola a tots!! Marti la veritat es que jo havia pensat el mateix quant havia llegit l´article, pero em sabia mal llevar-li l´il.lusió a Dúlia ji,ji...
A mi tambe m´agradat molt l´article.
I aprofite tambe per desitjar a tots un any ple d´èxits i prosperitat. Feliç 2009.
Que s´ho passeu molt be la nit de cap d´any!!!

Anònim ha dit...

Bon dia Eva! Que fas tant matí?.Feliç any nou per a tu també i espere que tingueres bones festes nadalenques en la teu afamilia i sobre tot amb la perla de la teua germana.
Duli, com estás? el meu comentari era de brometa, eh? que tu ja saps que t´estime amanta, i en serio vaig a dir que estic segur que no hi aurá anfitriona millor que tu, ni la preisler ni la marina danko amb una mansió plena de ferreros roché, eixes no t´arriben ni a la sola de la sabata. Eres la millor Duli. Farem tots una feteta per a la visita 100.000. Que paseu bon dia i que el millor día del 2008 siga el pitjor que tingau en el 2009

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics Els bloggers de la Falla Xuquer, no es fa responsable dels comentaris que puguen fer els usuaris en els articles. Es reserva el dret d'eliminar els mateixos en el cas d'atemptar contra la integritat ètica o moral de persones i/o estaments. Tots els logos i marques són propietat dels seus respectius propietaris. Els comentaris i/o noticies són propietat de qui els posteja.