dijous, 7 de maig del 2009

CRUCES DE MAYO


Religiosamente, parecen tener su origen en el hallazgo por Santa Elena de la cruz donde murió Cristo, pero lo cierto es que el arraigo popular de la fiesta proviene de ciertas celebraciones de los romanos.

La historia, con mucho de leyenda, narra como en el emperador Constantino I el Grande, en el sexto año de su reinado, se enfrenta contra los bárbaros a orillas del Danubio, en una batalla cuya victoria se cree imposible a causa de la magnitud del ejército enemigo.
Una noche Constantino tiene una visión en el cielo en la que se le apareció brillante la Cruz de Cristo y encima de ella unas palabras, "In hoc signo vincis" (Con esta señal vencerás).
El emperador hizo construir una Cruz y la puso al frente de su ejército, que entonces venció sin dificultad a la multitud enemiga.
De vuelta a la ciudad, averiguado el significado de la Cruz, Constantino se hizo bautizar en la religión cristiana y mandó edificar iglesias.
Enseguida envió a su madre, Santa Elena, a Jerusalén en busca de la verdadera Cruz de Cristo.
Una vez en la ciudad sagrada, Elena mandó llamar a los más sabios sacerdotes y logró hallar el lugar donde se encontraba la Cruz, pero no estaba sola.
En el monte Calvario, donde la tradición situaba la muerte de Cristo, encontró tres maderos ensangrentados ocultos y para descubrir cuál era la verdadera cruz donde falleció Cristo, colocó una a una las cruces sobre personas enfermas, e incluso muertos, que se curaban o resucitaban al tocar la cruz que había sido la de Cristo.
A partir de ahí nace la veneración a la Santa Cruz, ya que Santa Elena murió rogando a todos los que creen en Cristo que celebraran la conmemoración del día en que fue encontrada la Cruz

5 comentaris:

MADUIXANA ha dit...

ESTE ARTICLE, EN DÚ MOLS RECORS DE MA UELO, PARE DE MON PARE, QUE ENS PORTABA EN EL MES DE MAYO TOTES LES SETMANES FLORS DEL SEU CAMP iI ENS CONTABA UNA HISTORIETA, I CUANT PUTXABEM A VORE LA MARE DE DEU DEL CASTELL (Cullera) LI FEI-HEM UNA OFRENA TOTS ELS XIQUETS, CADASCU EN LA SEUA ESCOLA, ENS PORTABA LES ROSES MES BONIQUES, I LES MARGARIDES MES GRANS, MA MARE PREPARABA ELS RAMELLETS, I ALE, TOTES AREGLAETES CAP A DALT, CUANT ARRIBABEM DALT AL CASTELL ENS TOPABEN EN LA CREU QUE ESTABA ADORNADA EN LA PART DE VAIG DE MOLTES FLORS. ARA TOT AÇO JA NO ES FA. I LA VERITAT ERA MOLT BONICO

rocio ha dit...

hola bona vesprada i calorosa¡¡¡

al final ja acabat els cursets, bueno per ara... no heu comprec molt be que jo per estar en l'oficina d'una empresa de font. i elec. tinc que fer els cursos de prevencio en la construccio, i ara a demes van a fer uns carnets per als obrers i les empreses que depenen de la construccio... bo la seua finalitat tindra.

Que fluix esta asò¡¡¡ on esteu? a vora mar? pues jo la tinc propet¡¡¡

MADUIXANA ha dit...

HOLA ROCIO, OJALA ESTAGEREM PROP DE LA MAR I PODERLA VORE, JO TAMBE ESTIC PROP PERO DESDE AÇI NO LA VEC, I LA VERITAT SOC DE LA MATEIXA OPINIO QUE TU EN AÇO DELS CURSETS, PUES JO TREBAJE EN UNA CORREDURIA DE SEGUROS I EM ESTAT, ENTRE UNES I ALTRES 5 MESOS DE CURSETS, DESDE OCTUBRE 2008 FINS FEBRER 2009, I ARA EN TINC QUE FER UN ALTRE DE 200 HORES, MARE MEUA, NO SE DE AON LES TRAURE, UF.

JO SI QUE HE TINGUT ESTOS DIES MOLT MOGUDETS, PUES ESTIC EN EL DEPARTAMENT DE ACCIDENTS, I DESPRES DE TANTA FESTA, PUES NI TUE POTS IMATGINAR, PERO ARA EM PARAT UNA MIQUETA, A FERMOS UN SUC I CONTINUAR... BUENO FINS DESPRES I ANIMO

MARIE ha dit...

Volviendo a las cruces de mayo, yo no conocia la historia y la verdad me a gustado mucho saberla, porque cuando llega esta fecha, las veia y algunas de ellas muy muy bonitas como las de las fotos que son impresionantes, y no sabia muy bien el porque se hacia, gracias Mayte.

MADUIXANA ha dit...

MARIE AÇI EN SUECA JA NIA UNA EN L´ESGLESIA DE FATIMA, PUES LA VEC CUANT PASE PER LA CARRETERA, I DE VEGADES TAMBE EN FIQUEN EN LA PLAÇETA DEL CONVENT, PERO LA VERITAT NO ME FITXAT, EN CULLERA LA VEC DAVANT DE UN COLETGE RELIGIOS QUE ES DIU L´ENCARNACIO EN PLENA CURVA PERO ENGUANY ENCARA NO L´HAN FICAT, SEGURAMENT LI HA TOCAT LA CRISIS

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics Els bloggers de la Falla Xuquer, no es fa responsable dels comentaris que puguen fer els usuaris en els articles. Es reserva el dret d'eliminar els mateixos en el cas d'atemptar contra la integritat ètica o moral de persones i/o estaments. Tots els logos i marques són propietat dels seus respectius propietaris. Els comentaris i/o noticies són propietat de qui els posteja.