dimecres, 21 d’abril del 2010

Dia 19 de marc, SAN JOSEP!


Dia 19 de març, últim dia de les falles de l'exercici 2009-2010. Aquest és un dia molt bonic per a uns i molt trist per a altres. I amb aquest article acabem el cicle de vivències contades per diverses/os xuquerets d'aquestes falles.
Com bé sabeu aquest dia és totalment diferent a l'anterior. El dia 18 és un dia de "fer l'aca" com bé diem a Sueca. El dia 19, en canvi, és un dia seriós: l'ofrena a Joan Fuster, el Mestre Serrano, Bernat i Baldoví, i a la Verge de Sales.
És el dia també de l'última despertà, que sol ser la més concorreguda, volteta pel barri i desdejuni a casa de les falleres majors. D'aquesta despertà, el que vos puc dir és que una imatge val més que mil paraules i ací vos la deixe. Jeje!
El dia va continuar amb l'esmorzar de rigor al nostre cau i ja amb la panxa plena, a l'ofrena de Joan Fuster, el Mestre Serrano, i Bernat i Baldoví.
Tot i que el dia no ens acompanyava del tot, ja que estem acostumats a gaudir del sol en dies com aquestos, férem les corresponents ofrenes amb molt de plaer i d'ahí ens dirigírem cap al cau de nou on ens esperava la "mascletà".
Després del ja típic dinar de pollastre rostit, molts de nosaltres aprofitàrem per a fer una xicoteta migdiada i descansar abans de començar amb l'ofrena. A aquestes altures de les falles, estem tots ja una mica esgotats!
Així que ja cap a les 17.30, si no recorde mal, férem l'eixida del nostre cau i ens dirigírem a la Estació d'on comença, com ja sabeu, l'ofrena a la Mare de Deu de Sales.


Finalitzada ja l'ofrena, coneguem tots el final d'aquest relat. Ha arribat el moment de la cremà i encara que alguns ens sentim trists pel final de les falles, hem de veure el got mig ple i pensar que és el principi de les següents.

7 comentaris:

dúlia ha dit...

A mi el 19 m'encanta. És un dia que el disfrute molt perquè és l'únic dia que no treballe en tot el dia i tinc l'ànim diferent. M'agrada pel matí, quan ens reunim i veiem a les altres falles i xarres amb tot el món. M'agrada el polo quan ens n'anem cara el casal. M'agrada escoltar les mascletades des de tots els llocs de Sueca. M'agrada patir fred mentrestant ens esperem en l'estació a que ens toque eixir i m'agrada barallar-me amb ma mare quan em posa la mantilla (això ho dic ara perquè eixe dia em pose histèrica). M'agrada entrar a l'esglèsia, emocionar-me davant la mare de déu i seure un poquet mirant com tots es fan fotos. I, com a fi de festa, m'encanta la cremà, mescla, com bé diu Carla, d'alegria i tristesa. Moment únic, principi i final per als fallers i per als monuments. I prou, que m'estic emocionant i tot.

Nelo ha dit...

Estic d'acord amb tu, Carla. Però no crec que el dia 18 siga per a fer l'haca i el 19 per a anar seriós. Ens podem divertir igualment. Tots sabeu que a mi sempre m'ha agradat ballar en els passacarrers (els del barri i els del poble). Ho dic perquè m'han comentat que enguany en l'ofrena no ha ballat cap faller. Ballar no és ofendre, és alegria. I si es fa sense burla és molt sa.

Mayte ha dit...

okis,carla, que beeeeeeeeeeeeeee, ens ho hem pasat , i com no pensar que quant sácaben unes comensen une saltres ,ajajajajaj
ja estem en ello,veritat?jajjaa

ROSER ha dit...

A MI PARTICULARMENT EL DIA 19 TAMBÉ M'AGRADA MOLTÍSSIM!!!!TANT D MATÍ COM D NIT PERÒ SOBRETOT D MATÍ!!!

MADUIXANA ha dit...

ESTIC D´ACORD EN TOTS EL COMENTARIS JA QUE ES UN DIA UNA MIQUETA ESPECIAL I PLE D´EMOCIONS, EL COS EL PILLA JA MOL CANSAT, TOT EL FA MAL, FINS I TOT L´ANIMA DE VORE QUE ESTES FALLES S´ACABEN, PERO AL MATEIX TEMS L´ALEGRIA I L´ILUSIO DE QUE COMENSEN ALTRES..... TOTS EL ANYS ENS FA ALGUNA PASAETA L´ORATGE, ENGUANY NO PODIA SER MENOS, PERO SOLS VA SER UN RECORDATORI DE QUE PODIA PLOURE PERQUE EN REALITAT ES VA PORTAR MOL BE I GAUDIREM D´UN DIA PRESIOS.... I QUE GUAPES QUE ANABEU TOTES PER FAVOR, ESTE DIA SEMPRE EN BOTA ALGUNA LLAGRIMETA...

INMA ha dit...

estic emociona de llegir aquest article, soles de pensar q ja san acabat...., pero no pasa res ara ya estem en falles 2011 que les agarrarem en moltes ganes, cada any en mes ganes.

rocio ha dit...

Jo soc mes fallera de muntó, de balls i xarraetes, per aixo no m'agraden les desfilades del dia 19, i menys magrada la gent que veu trages bonicos i llexos, i no falleres i fallers... Per altra part m'encanta per les mascletades, castells per la nit i la cremà, que intentem fer la ronda completa.

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics Els bloggers de la Falla Xuquer, no es fa responsable dels comentaris que puguen fer els usuaris en els articles. Es reserva el dret d'eliminar els mateixos en el cas d'atemptar contra la integritat ètica o moral de persones i/o estaments. Tots els logos i marques són propietat dels seus respectius propietaris. Els comentaris i/o noticies són propietat de qui els posteja.