dijous, 31 de gener del 2008

EL SAINET

Xics i xiques, no se si seu adonat de que ja estem pujant la vesant de la muntanya fallera. Mare meua quin nervios¡¡¡

Fa poc tinguerem el playbacks, i ara el dia 12 el Sainet, seguit d’un fum d’activitats, però vaig a centrar-me amb el Sainet.

Nostre sainet te una tradició de fa un fum d’anys. Jo recorde ser molt menuda amb 4 o 5 anys i eixir a la presentació. Desprès, al mateix local, crec que era Cine la Paz, sense anar a casa, la meua mare canviar-me de roba i sentar-me a una butaca per vore el sainet. Avanç no teníem orquestra ni discomobils a les presentacions, això es de farà d’una dècada cap ací.

La Xuquer ha destacat per la seva gracia als Sainets, be per l’obra i millor per els artistes. Se de bona ma, que gent de fora de la nostra comissió espera el dia de la mostra per anar a veure-la.

Esta clar que durant tota esta etapa de la que vos parle (sobre 25 anys) els personatges han canviat, sempre hi ha que perduren una bona temporada i sempre hi ha de noves incorporacions. Però com solem dir el rulo no ha parat¡¡¡

Darrere d’un grapat d’anys duguent endavant el sainet, els artistes ens demanen un poc de recolzament, ja que ells son menys de 10 crec , i a banda memoritzar, escenificar, i fer-se el trages també tenen que fer el decorat, muntar-lo i desmuntar-lo.
Es ací, en el transport, muntatge i desmuntatge del decorat on mes ajuda demanen. Si el dia de la mostra un grups de gent poguera anar abans, i altre grup de gent es poguera quedar desprès ells ho agrairien, i no posaríem en perill la mostra per al pròxim any.

Esta clar que el mateix passa en diferents activitats, llibret, playbacks, sport, rally... però jo pense que poc a poc anirem millorant i no deixar que sempre s’encarreguen els mateixos de tot, ja que per a tots te que ser una devoció el treballar per a la falla, i no una obligació.

Per últim, desprès de tota l’explicació feta, vull donar suport als artistes del sainet de la Xuquer 2008; RIGO, VERO, DULIA, PELAYA, HECTOR, ESPE, MANOLO, ABEL I MADUIXANA.

Que tingau molta sort¡¡¡ i dir-vos que a mi m’encanta anar a veure el Sainet.

PD: El dia del sainet jo m’uneix al grup de desmuntatge, ja que avanç treballe i arribarè a hora de la mostra.

11 comentaris:

Mayte ha dit...

ok,jo apoye la mocio,per cert que aquest any Manolo,no ix???
I Hector,tampoc???

rocio ha dit...

Hector tenies un missatge meu al movil demanante una foto de la gent del sainet, la tens? si pots pasamela pe il.lustrar l'article o per a altre. gracies.

rocio ha dit...

Hector si¡¡¡
MAnolo no heu se,crec que esta portant el concurs de narrativa i tambe crec que el llibret amb Romeu , jo crec que son eixos però que heu confirmen ells¡

Anònim ha dit...

BUENO VOS A FALTAT ANOMENAR A MANOLO I COM NO ABEL, QUE SON DOS ARTISTES COM LA COPA DE UN PI. I A MES COM PODREU COMPROBAR AL PROXIM DIA NO EXAGERE, NI DIC MENTIRES... SOBRE TOT AGRAIBOS EN NOM DE TOTS LA VOSTRA COLABORACIO... I VOS DEC UN ARTICLE PER A QUE EL PENCHEU ASI... RIGO EN TE QUE DONAR FOTOS PAR A COMPLETARO...

Anònim ha dit...

BUENO DE TOTES MANERES, NIAN MOLTES ACTIVITATS QUE COM YO MOLTA GENT NO LES SAP, I NIAURIA QUE FER PROPAGANDA DE ALGUNA MANERA ENTRE MOSATROS PER A QUE S´ANTERAREN, O BE COLABORAREN...DESPRES DEL SAINET CREC QUE VA LA ENTREGA DE PREMIS, QUE EXACTAMENT NO SE A QUIN HORA SON PERO SI ES CORREGUERA LA VEU SEGURAMENT SERIEM PROU PER GAUDIR DE UNA FESTA I UNA EMOSIO QUE ES VIU CUANT DIUEN ELS PREMIATS. I QUE PER SUPOST APERE EN TINGAM MES D´UN...

rocio ha dit...

Gracies Maduixana, ja estan a l'article els dos que no ho sabia.

rojuel ha dit...

Jo crec que tampoc podre anar abans, però vos tire una maneta després.

Ànim a tots els "artistassos" de la Xúquer, de segur que ho feu molt be

Anònim ha dit...

Conteu en la meua ajuda.Jo enguany en lo del play back se lo k es necesitar ajuda aixi k pa lo k vuigau asi me teniu.SORTTTTTTTTT.Per cert MAYTE me demanares un article de lo del playback i conta amb ell pero nose pa cuan jajajajajaja.Ho intentare ok.

Anònim ha dit...

Enhorabona per el comentari que has fet Rocio.A soles buic dir que si tenim la mateixa ajuda de l´any pasat anem mes que sobrats pues no podem tindre queixa.
Si que ens faria falta algo de decoraciò per al escenari i gent que ens puga ficar o ajudar a ficar unes cortines que van per a este any,Se acepten sugerençies.
Desde açi buic demanarli disculpes a Maite per no poder-li dur fotos del sainet pues per unes coses o per altres no he pogut.Les fotos que tinc estan en paper de foto no les tinc en el ordinador que el tinc averiat i no puc grabar.Si podeu escanegarles meu digeu.

Anònim ha dit...

SI QUE LES PUC SCANEXAR DUSLES AL DIUMENGE QUE TENIM ENSAG. I A VORE SI AIXA ACABEN EL ARTICLE. BUENE MOLTES GRASIES A TOTS PER DONARMOS ESTE APOYO..

Anònim ha dit...

Vale coixeta a vore si em recorde per al diumenge.

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics Els bloggers de la Falla Xuquer, no es fa responsable dels comentaris que puguen fer els usuaris en els articles. Es reserva el dret d'eliminar els mateixos en el cas d'atemptar contra la integritat ètica o moral de persones i/o estaments. Tots els logos i marques són propietat dels seus respectius propietaris. Els comentaris i/o noticies són propietat de qui els posteja.