dijous, 14 de maig del 2009

FIRA D´ ABRIL

Com , s’ha de cumplir el que es promet, ací, vos vaig a fer un breu resum del meu viatge a la famosa “FERIA DE ABRIL “ de Sevilla.



La feria, antigament era un mercat de ramaderia, però com que els andalusos són tan juerguistes, poc a poc es va anar arraigant eixe espirit de festa i quedà consagrada com a la festa més popular de Andalusia i també, lligada al famós “ROCIO” ja que l’inici d’aquest arxiconegut peregrintage, s’inicia Sevilla (la qual cosa desconeixia...).



La feria, està montada a un recinte, al costat del famós barri Sevillà de los Remedios, i es un recinte enorme. L’accés esta precedit per la famosa “PORTÀ” i tots els anys l’adornen amb un “ILUMINAO” que segons tinc entés, cada any, representa un monument o edifici de la capital hispalense.




Hi hauran al voltant d’unes 1000 casetes, però més del 80% d’aquestes, són privades, amb seguretat i tot a la porta, poques, són publiques, aixó és el que menys m’agradat de la feria, el carácter tan privat perquè, de nit, a les casetes publiques es bastant perillós , perquè com s’imaginareu, caseta allí no en té tot el món, ademés tinc entés que paguen una burrada de diners... i a les casetes publiques va lo milloret de cada casa...



Però jo que m’ho monte molt bé, vaig fer caliu, en una caseta un poc peculiar, i aquesta era una caseta gay que era púlica però que de les publiques era en la que millor ambient hi ha hava, amb actucions musicals en directe i tot, si com ixes que fa molts anys gaudiem a la falla...., encara que també vaig entrar a un privà (la del corte inglés).



El ambient.... pues tot una sevillana, la veritat es que és molt bonic vore a les xiques vestides amb el trage de sevillana, i els xics van de trage i xaqueta, i ademés quant dus uns “REBUJITOS” (que es la beguda tipica de la feria) pues entres més en l’ambient.

De dia fan el “Pase de caballos” i es que es passetgen (qui pot $) amb uns carruatges preciosos per tota la fira, la veritat fa molt de goig vore-ho.

I com no, també hi ha atraccions , que allí es diuen “CACHARRITOS” i es troben a la calle del infierno, dins del mateix recinte (igualeta que la que ve a Sueca en festes jeje).


La meua experiència, a la fira de Sevilla, ha segut bona i recomanable, però diuen que la de Málaga es més xula perquè no es tan privada, i per tant et mescles més amb la festa. Però el que realment m’ha impactat, és la gent de Sevilla, lo simpàtica i oberta que és, i que et tracten com si et conegueren de tota la vida, jo hem quede amb aixó i pense que en realitat , açó es el que fa que sevilla tinga un color especial......


A banda de la feria, també vaig visitiar, la Giralda, la Torre del Oro, la Plaça d’Espanya, el Barri de Triana, ... tots els punts típics de Sevilla.
I per finalizar , jo no se si és que la terra hem tira molt però crec que les falles, impliquen més a la gent de fora, perquè encara que a Valencia hi ha caus que pagues entrada, però almenys pots mesclar-te més amb la festa.


Ah¡i també vaig a vore a algún/a famós/a¡¡¡ a Fernando Tejero, a la jurat de factor X, al de los Morancos i a dos actors de yo soy bea..... però jo men he tornat en les ganes de torbar-me amb la Pantoja i amb la Duquesa de Alba.... un altre any serà¡.
Una altra anécdota, es que sempre que vaig de viatge, vaja on vaja, sempre hem trobe un autobús de granero ejejjej¡¡¡






*ARTICLE DE ANGELES LLOPIS

14 comentaris:

encarni ha dit...

Angeles, un article molt bó.dona ganes de haber estat allí.

ROSER ha dit...

SEGUR QUE SERIA XULISIM VORE IXOS TRAJES TAN BONICS DE SEVILLANA,QUE TANT M'AGRADEN!!I EL REBUIJITO!!BONISIM,A QUE SI ANGELES!!

Mayte ha dit...

colli angeles que be que teu pases, ja era hora de voret per el blog, avore si ara no ens deixes de la ma de deu,jajajajaja
esperem voret promte i gracies per el article

morales ha dit...

TU NO TEN PERDES UNA ANGELES!!!

fanny ha dit...

tu que ?sempre estas apunt pa tot?pero el vaes vestir de sevillana tambe?maite te vaix a matar el meu pa cuant?

rojuel ha dit...

Que guay!! Segur que ho passares d'allò més be, però com tu dius, com les falles res

angeles llopis ha dit...

si,,, ja estic ací¡¡ jejeje, pos la veritat es q me ho he passat de luxe... al final no hem vaig vestir de sevillana, perquè no tinc traje, i no era plan de anar en un d'ixos de disfras..... però ara q ja tinc amigues, quan torne m'hen deixaran un¡ jajajja, pero ha faltat la foto del bus de granero¡¡ jejejej moltes gràcies per la publicació¡¡

Mayte ha dit...

eiiii,Fanny, no tinc ordenador en casa i el escaner esta fotut, liu he pasat a Rocio, espere que teu pose per dema.

Mayte ha dit...

xica Angeles la questio es que teu pases d´alo mes be, ara jo tambe he estat a sevilla i es molt bonica, ho recomane

per cert Fanny si que esta per dema

MADUIXANA ha dit...

AY, PER FAVOR, QUE XULO I QUE BONICO, SI QUE DONA GANES D´ANAR, M´ALEGRE MOLT ANGELES, ARA AL ANY QUE VE MES, PERO TAMBE MOS HEU TENS QUE CONTAR, JAJAJJA

rocio ha dit...

Que guay...
A mi m'encanta tot el gitaeno, aixi que jo alli estari la mar d'agust. Jo quant era menuda vaig anar i m'enrecorde perfectament, les gitanes, els balls, els caballs, el rebujito no perque era menuda, pero le provat en altre lloc.
A la de MAlaga tambe voldria anar, pero es que cau en Agost, i en la calor que cau per alli baix en l'estiu...es per a pensarseu

Angeles molt xulo l'article¡¡¡

dúlia ha dit...

La veritat és que l'article està molt bé perquè a mi no m'havia cridat mai l'atenció la fira eixa multitudinària i sorollosa però ara, llegint l'article, no m'haguera importat estar allí.

dúlia ha dit...

¿Ja estàs altra volta com jo, Rocío? ¡Que fort! Açò és cas de psicòleg.

rocio ha dit...

si jajajaja

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics Els bloggers de la Falla Xuquer, no es fa responsable dels comentaris que puguen fer els usuaris en els articles. Es reserva el dret d'eliminar els mateixos en el cas d'atemptar contra la integritat ètica o moral de persones i/o estaments. Tots els logos i marques són propietat dels seus respectius propietaris. Els comentaris i/o noticies són propietat de qui els posteja.