diumenge, 20 de juliol del 2008

REFLEXIONS MUSICALS

Ahí va l'article que li havia comentat a Mayte que volia escriure. No m'haguera agradat aixina, haguera preferit el comptador per tal que els blóguers pogueren votar, però bueno, si ens esperem tal volta no ho escriga mai. De tota manera, ara en estiu no es connecta molta gent i jo d'ací poc tampoc tindré l'ordinador tant a la mà com ara, aixina és que anem allà, que tinc molt de rotllo.
La qüestió és la següent: vinc observant des de fa temps una cosa curiosa. Quan ens ve al cap una música de falles moltes vegades ens trobem tararejant "el fallero". Quan anem a arreplegar a nostres falleres majors ¿quina música toquen les nostres xarangues immediatament després de tirar la traca? "el fallero". El dia de la presentació, cada vegada que es crida una fallera per tal que puge a l'escenari ¿quina música sona? "el fallero". ¿Quina cançò ens parla de València ("despertant els nostres cors València riu"), de falles ("creua el carrer la xicalla replegant els trastos per a la falla"), de tradició ("i manté la tradició d'esta cançò"), de ninots ("que si tu em deixes un ninot tindré que ser"), de sant Josep ("¿hi ha una estoreta velleta per a la falla de sant Josep?") de foc ("per culpa teua tinc el cor encés en flama")...? Evidentment, "el fallero".
I és ara quan ve la reflexió: si hi ha una cançò tan representativa del món de les falles que fins i tot es titula "el fallero" ¿per què les nostres presentacions finalitzen escoltant un himne que, tot i ser valencià, cosa indiscutible, no té res a veure amb el món de les falles?
Espere les vostres opinions (reflexionades i argumentades per favor) sobre el tema.
Que passeu bona setmana.

10 comentaris:

Cuenca ha dit...

TENS RAO EN CUANT LO DE LA MUSICA PER AMI.JO POSARIA EL FALLERO.PERQUE NO ES CANÇO DE FALLES.SI ESTRATA DE REFLEXIONAR EN CUSTIO DE FALLES..PODRIEM CAMBIARIEM TOT PERO AIXO SON ALTRES ARTICLES NO EN ESTE,,,,,HA I DESPES AJUNTARLOS TOTS I DE BATIRLOS.EJPM.INDUMENTARIA,OFRENA,PASACALLES,DECORACIONS FLORES,MONUMENS,ETC....

Anònim ha dit...

NIAN UN FUN DE PASODOBLES, CANSONS I DITS, QUE FAN REFLEXIO A LES FALLES, I ES ARA CUANT EN DONA MOLTA RABIA NO TINDRE BONA MEMORIA PUES TANT AL MEUA IAIA, COM LA MEU REA-UELA (perdoneu si no es escriu aixina pero es per a que m´antengau) QUE VAIG TINDRE EL GUST DE CONEIXERLES CANTABEN CANSOS QUE SEMBLA VAN PERDENSE, I NO SE JO ASI EN SUECA, PERQUE ELS MEUS FILLS NO HAN EIXIT MASSA MUSICS, PERO EN CULLERA ESTA EL "CODALI" QUE ES AON ENSENYEN A CHIQUETS MENUTS A CANSONS ANTIGUES, I LA HISTORIA DE CADA CANSO AL MOMENT QUE PERTENY TANT FALLERES, COM PASCUERES, ETC....
I ELS ACTES ES DEUEN TANCAR,SEGONS ALGUN PROTOCOLS, EN EL HINME DE VALENCIA PUES SOM VALENCIANS I PER TRADICIO I NO EN EL HIMNE D´ESPANYA, NO ES FER NINGUN DESPRECIT A LA RESTA DE MUSICA, PUES COM JO DIC NIA MUSICA PER A CADA MOMENT DE LA NOSTRA VIDA, JA DONA IGUAL ROCK, SALSA, ZARZUELA, PASODOBLE, VALS, CHA-CHA, METAL, I UN LLARC ETC..........

Cuenca ha dit...

MADUIXA EN CUNT ALA MUSICA DE AÇI ELS MEUS PARES CANTABEN CANSONS DE PASCUA ,PASODOBLES I ALTRES MES ,,PERO NOSALTRES NO... DE AI EN PASAT ALA DISCO, PERO TENIM RECORX.PERO TOT ES PERT ES MOLTA LLASTIMA

Anònim ha dit...

HOLA,JO PENSE DE LA MATEIXA MANERA QUE ANA,(MADUIXA)CREC QUE ES COM A PROTOCOL.
DE TOTES MANERES CREC QUE EN UN ANY QUE ESTABEM EN LA GEPPETTO PER A FER LA PRESENTAÇIÒ JA TINGUEREM ESTE FET PERQUE NO FICAREM EL HIMNE AL FINAL DE LA PRESENTAÇIÒ I LA GENT QUE HI HABIA RECORDE QUE ES QUEIXA I DE VALENT FINS EL PUNT DE QUE ELS QUE ESTABEN AL CARREC DE LA FALLA EN AQUELL ENTONCES,ACORDAREN DE FICAR EL HIMNE QUANT S´ACABARA ESTE ACTE I QUI NO VOLGUERA ESCOLTAR-HO O CANTAR-HO QUE NO EU FERA PER A NO CREAR POLEMICA EN NINGU.

Anònim ha dit...

A PROPOSIT DULIA, COM VA LO DEL SAINET HI HA ALGO?

Anònim ha dit...

AHI, AHI, ROBER, FESLI MEMORIA A DULIA QUE ESTA MOLT ENGANCHA AL BLOG I LES OBLIGACIONS DE DIRECTORA ESTA DEIXANLES DE COSTAET, JAJAJAJA, ES BROMA, PERO NO MES ESPERE QUE DESPRES DEL ESTIU ENS FICAN EN MARCHA, NO? DULIA ANTISIPAMOS ALGO....

Anònim ha dit...

jo crec que una presentació fallera té que culminar en el himne regional i qui no estiga de acord que no vaja. Cada moment té una canço apropiada, el fallero x a quan ixen les falleres, i el himne al final, i qui no stiga d'acord fora del mon de les falles.

Anònim ha dit...

¡Hola! Ja estic ací. ¡Caram, uns dies sense entrar i açó s'anima!
Respecte al sainet: vaig anar a València a posta a per un que em digueren que estava molt bé i era una llanda de sainet i em quedí tan despagada que no he tornat a mirar res, però no preocupar-se que després de l'estiu comencem (ho sent gatet, però abans no podrà ser).
I respecte a això de l'himne, crec recordar haver-vos demanat opinions argumentades i reflexionades perquè és evident que per a dir que "qui no vulga sentir-lo que no vaja" no cal tindre el cervell molt gran i ademés és una frase reversible "qui no vulga sentir el faller (o qualsevol altra cançò)que no vaja", ¡ja veus tu, quina solució més intel.ligent!. Només sentiré estar fora perquè em perdré algunes de les perles que ací s'escriuen. Però, bueno, ho superaré.

Cuenca ha dit...

UNA PREGUNTA AL ANOMIN,, SON OPINIONS QUE DONEN AL ARTICLE , NO ES MANERA DE ENFARSE AXINA CADA ESCU TE UNA OPINIO BE O MAL ..NO FA MAL A DINGU ES MES. PER XARAR O CONVERSAR, PERO TU CREU QUE ES NORMAL QUE DIGES FORA DEL MOM FALLERO.JO PERSONALMENT PASE DE LA OFRENA. I DAMUNT RESPETE LO QUE FALLERS FAXEN ,PERO JO MAI DIC FORA DE LES FALLES ..PREGUNTA TU BALLES EN LA OFRENA SI O NO

Anònim ha dit...

¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡cuenca aixó no te glamour
no sabràs qui soc

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics Els bloggers de la Falla Xuquer, no es fa responsable dels comentaris que puguen fer els usuaris en els articles. Es reserva el dret d'eliminar els mateixos en el cas d'atemptar contra la integritat ètica o moral de persones i/o estaments. Tots els logos i marques són propietat dels seus respectius propietaris. Els comentaris i/o noticies són propietat de qui els posteja.