dijous, 10 d’abril del 2008

EL 18 DE MARÇ

Be, en els darrers articles hem estat recordant els dies de falles del 2008. Ens quedarem en la nit de disfresses; avui, seguint amb les historietes, parlarem del dia 18. Aquell dimarts començà amb la tradicional despertà. Seguidament tinguérem l’esmorzaret al cau, i més tard el passacarrer per la barriada.

Després el dinar, cortesia dels nostres grans cuiners, als quals des d’ací donem les gràcies, s’ho curren molt durant la setmana fallera. Aquell dia, per primera vegada a la falla (almenys des que jo soc fallera) es van fer macarrons. Quina alegria quan els vaig veure, jajaja! L’arròs a banda, el gaspatxo, etc, a mi no m’agraden, per la qual cosa acabe menjant sempre paella, així que aquell dia vaig dinar molt agust. Després de recuperar forces, ja amb la panxa plena, ens en anàrem, uns a vestir-se i altres a preparar les flagos amb l’avituallament que requereix la visita de cortesia. Gràcies també a tota eixa gent que està pendent del que necessitem al llarg del passacarrer (beguda i menjar) i va repartint-ho pels diferents punts que conformen el seu itinerari.

Una volta preparats ens dirigirem a casa de les Falleres Majors, les recollirem, férem un “tentenpié” i començarem l’acte, que va discórrer, com tots els anys, amb molta alegria i festa. Quan vaig arribar a casa eren més de les onze de la nit (no sentia las piernas), una dutxeta ràpida i al cau de nou per a sopar. Una volta acabat, retirada de les taules i a ballar. Aquella nit va haver una gran afluència de gent, com tots els anys en eixa data, ja que l’endemà era festa. Donava gust veure el casal tan ple i a tothom disfurtant de les festes josefines… I fins ací la crònica de hui, continuarà…


Rojuel

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Quanta rao tens Rojuel ,pero tambe s´ha oblidat una coseta i es que sobre ser el ultims ferem tard i sancio que ens han fet pagar, mira com son les coses i damunt el dia seguent pasa una cosa pareguda i mosatros que estabem alli des de ben promte ningu ens va donar pas, valla tela...menos mal que jo vaig pillar un trosset de cera per sentarme i vaig vore l´ofrena del principi al fi.
Bueno la visita de cortesia meu vaig passar molt be.

Anònim ha dit...

EL DIA DE LA VISITA DE CORTESIA CREC QUE PER A CUASI TOTS ELS FALLERS ES EL DIA MES ESGOTADOR DE TOTS, MES DIVERTIT, EN EL QUE VIXQUEM MOMENTS MALS (NO MES PER PODER ARRIBAR A TOT ¡CLAR!)I MOMENS PER NO OLVIDAR YO MATEIXA VAIG PEDRE EL MOVIL I UN XUQUERET MOL AMABLE MEL TROBA, SON ANECDOTES MOLT DIVERTIDES CUANT LES CONTES NO CUANT LES PASES. I QUE DESDE ASI LIU AGRAIG MOTISSIM,(I EL MOVIL NO ES MASSA BO, PERO ESTABA ESPERAN UNA CRIDAT MOLT IMPORTANT)GRASIES

Eva ha dit...

Pues jo vaig a donar la visio menys positiva de la visita de cortesia, desde la posicio d´espectadora que ha sigut per "desgracia" la meua enguany. Le veritat es que hi hagué un poc de desastre,quant arribà la visita a la falla Xuquer, o inclus un poc abans,ja hi havien uns buits entre comissió i comissió que donaven vergonya, passava una i al cap de 5minuts venia l´altra,...i aixi succesivament. A mes la policia no tallà carrers, cotxes, xarangues, fallers, falleres,.. tots per ahi mesclats. Jo pense que en aquest aspecte hauríem de millorar prou ( ajuntament,organització,comissions, fallers, falleres,...) ja que estes coses fan que aquest passacarrer i aquesta festa es veja prou deslluida, de fet si s´hau donat compter cada any hi ha menys gent als carrers veguent la visita.. Ho dic amb tota sinceritat, i desde la visio del que està fora

Anònim ha dit...

EVA EL DONE TOTA LA RAO, PERO LA NOSTRA COMISSIO ENCARA QUE FEREM TART, NO MOS COSTA MOLT EL AGARRAR A LA FALLA QUE ANAVA DAVANT, PERO LO QUE ESTEU CONTANT EL DESASTRE DE ORGANISSASIO VA SER EN GENERAL...BUENO PER LO MENOS EN LA XARANGA QUE DUIXEM I LES CANSOS QUE TOCABEN VAREM ANAR PROU APRESA.
I A LO QUE EL REFERIGES A LA GENT TENS RAO NIABA POCA ESPECTASIO

Anònim ha dit...

K be me ho vaig pasar eixe dia i a mes enguany ha segut el primer any k he akabat el recorregut jajajaja.He de reconeixer k es molt agotador pero molt divertit tambe.Eva te done tota la rao pero aixo pasa tots els anys i no nomes en la visita de cortesia sino en la cabalcada del ninot i en altres actes.Jo tambe he segut espectadora i tantenc i estic dacort enke aço tendria k solucionarse.

rocio ha dit...

Recorde quant sols teniem una xaranga per a tota la falla i el pleits que es formavem, però despres de molt anys les falleres i menuts disfrutem aquest acte.

En quant al que diu Eva es cert però amb dificil solucio, hi ha molta gent al passacarrer i es molt llarg.

Nosaltres dins de la comisio intentem que no es separe, sobretot perque si el separes no escoltes la xaranga, però respecte a la comissio de davant ja no se com està la cossa...

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics Els bloggers de la Falla Xuquer, no es fa responsable dels comentaris que puguen fer els usuaris en els articles. Es reserva el dret d'eliminar els mateixos en el cas d'atemptar contra la integritat ètica o moral de persones i/o estaments. Tots els logos i marques són propietat dels seus respectius propietaris. Els comentaris i/o noticies són propietat de qui els posteja.