divendres, 19 d’octubre del 2007

EXPERIENCIES D'AGERMANADES











M’han demanat que escriga alguna cosa sobre la festa de germanor fallera que es va celebrar el pasta divendres a Sueca. I que escriure? Que puc dir-vos que no sapigueu ja? Res de nou, únicament puc contar-vos com vaig viure jo aquell inoblidable dia…
En març de l’any pasat vaig llegir un article al blog de l’ara-vinc que em va posar els pèls de punta. Aquell article contava el somni d’un faller i descrivia uns quanta actes en els quals participava gent de totes les comissions de Sueca, Mareny i Perelló. Tothom gaudia de la festa fallera, allò que més li agradava, en un ambient de total harmonia i concòrdia. Tothom s’unia baix un mateix nom: les falles. Només de pensar-ho em vaig emocionar, i per això quan em proposaren participar en la organització de l’event no vaig poder negar-me. Després de sis mesos i uns quants contratemps arribà el gran dia. No havia pogut pegar ull en tota la nit, no parava de sentir la incessant pluja... A les 7 del matí vaig eixir de casa, estava diluviant, no hi havia llum a la meitat del poble, hi havia un munt d’aigua per tot arreu i jo estava completament deprimida. Que podíem fer? Tots els actes anaven a realitzar-se a l’aire lliure, ho havíem de suspendre tot? Després de tanta feina? Però, on podíem ubicar les 1200 persones que ens havien fet costat? No podia ser... Un gran company no deixava de repetir de no ens havíem de preocupar, que allò era un “núvol pasajero”. Si vos sóc sincera no ho veia tot molt negre... A pesar d’haver d’anular els actes previstos per al mati, en menys de 2 hores havíem aconseguit un “plan B”, agermanats 2007 seguia endavant, encara que en algunes modificacions.
No va caure ni una gota més d’aigua, per fi alguna cosa ens sortia be. I a les 6 de la vesprada (amb el permís del temps) ens vam reunir al parc de l’estació. Vos assegure que estava histèrica... allò era música, les xarangues ja havien arribat; un munt de fallers i falleres les esperaven impacients, ballant i cantant, feliços... L’hora del manifest, em vaig tornar a emocionar, molt, a pesar d’haver-lo llegit ja un fum de vegades. La gent aplaudia, el somni es feia realitat.
Posteriorment la gent es va dividir per poder sopar als caus de les diverses comissions que, desinteressadament, van obrir les portes dels seus quarters generals. Finalment, després de reposar forces, ens vam dirigir al cau de la Bernat, on ens esperaven les orquestres Titànic i Tabarca i la resta de comissions, tots units de nou. Milers de persones, hi havia milers de persones... Vaig anar obrint-me pas fins que em vaig trobar amb la resta de l’organització. La gent plorava, reia, ballava, cantava, brindava... allò era meravellós, ho havíem aconseguit; ara ens tocava a nosaltres gaudir de la festa. Ens vam fondre en un abraç i en un altre i en un altre... en aquell moment era immensament feliç, encara somric quan me’n recorde. És per això que no puc fer més que donar-vos les gràcies per haver-ho fet possible, per demostrar-me que TOT ÉS POSSIBLE.
Gràcies als patrocinadors i col·laboradors, gràcies a tots els fallers i falleres participants, a la JLF i a l’Ajuntament de Sueca, però especialment i sobretot gràcies a tota la organització per fer-me partícep d’aquest somni. Gràcies a tots, mil gràcies...
Rojuel
Hola a tots!!som Elsa i Gema.El divendres va ser un dels dies mes felisos que hem pasat,i en la cara se notava.Teniem tot el dia una sonrisa d'orella a orella i a la gent que mirares tambe,aixo volia dir que tot el mon estava pasantseu de lujo,com nosaltres dos.Va ser un dia ple d'adrenalina,les dos tot el dia al peu del cano,com tos els nostres companys i tota la gent de les comisions que ens ajuda desinteresadament.Pel mati quant varem vore el que plovia ens quedarem mirant-nos i pensarem "no pot ser",pero poc a poc ana tot al seu lloc.El pasacarrer impresionant,les dos vinga el bot i disfrutant al maxim i alrededor nostre tota la gent de la nostra comisio i de les falles que ens acompanyavem estaven igual que nosaltres.Cantavem,ballavem,xupitet amunt,xupitet avall,mare meua...disfrutarem com a xiquetes.Per la nit en el ball otro tanto de lo mismo,mos heu pasarem de lujo.Esperem que seu hageu pasat igul de be que nosaltres ,que sera lo mes segur com a bns fallers que sou.Lo mal de tot aso,el recuperar-te,costa uns dies pero val la pena...besets
Elsa

La meua experiència davant d’aquesta festa d’Agermanament faller, ha segut positiva entre les comissions i dins de les mateixes.
Entre comissions em pogut descobrir a gent que treballa molt per la festa, a comissions o fallers que no son tan roïns com pensem i que les falles son mes que els 3 dies de Març a l’any.

Però el que mes tinc que agrair es l’unio que es va demostrar a la meua comissió el mateix dia 12 d’octubre, en el que un grup de gent fallera havia quedat al cau per dinar i menjar-se una paelleta tranquil·lets i es trobaren en que tenien que netejar i condicionar el cau per a 260 persones, les quals mes de la meitat no eren de la nostra falla,sinó convidats. I vos dic mes, durant i desprès del sopar hi hagué gent que va estar en barra per poder servir xupitos i cubates a tots nosaltres i als nostres convidats de la falla del Mercat.
Amb molt d’orgull puc dir que soc de la Xuquer, Agermanada 2007 i fallera de Sueca.
Un plaer haver preparat aquesta festa amb tots el meus companys d’Agermants per i amb vosaltres. Moltes, moltes gracies
Rocio

11 comentaris:

elsa ha dit...

Quin dia mes gran!!!m'aborrone cada volta que pense en eixe dia i en tot lo que disfrutarem despues de tanat feina,pero no me cansare de dir que ha valgut la pena fer el sacrifici durant tots estos mesos.

Anònim ha dit...

ola!!!la meua experencia comensa igual ke la de alguns xuquerets i xuqueretes anat de soparet el dijous,yo menvats anar a domir pronte per be pero no vats poder dormir "el puto matalap nou estava masa dur".el divendres a les 9 del mati ya estava en peu pa disfrutar el dia a tope:asmorsar,dinar,sopar va ser VESTIAL,
yo vuik repetirrr!!!

Amic fep ha dit...

Germanes Xuqueretes (tambe incluisc aci a Juanet...???)

Sol una cosa, gracies a vosaltres, jo, personalment he depres molt de cadascuna de vosaltres, he vist com viviu la festa fallera i he sentit el que sentiu per aquest mon.

Sols vos dire que penseu una cosa, sou part de l'historia d'agermanats, haveu fet historia en les Falles de Sueca, Mareny i Perello.

Un plaer compartir aquestos set messos en vosaltres, i ja sabeu, en mi sempre tindreu un germa, un company, un faller, un amic...

Anònim ha dit...

Jeee!!!Fep no haviem acabat ja amb els elogis????

Nomes vull dir-vos el mateix que el meu amic....

Ara tinc cinc amigues a la Xuquer!!!

Ostia no!!!Quatre amigues i un amic!!!

Per a lo que vullgau nomes crideu:RODABARS!!!

i ALLI ESTARE,JEJE.

Mayte ha dit...

Ay,que guayyyyyy,pero Rojuel quasi mas fet plorar i al mateix temps me posat nerviosa i tot, no igual que tu eixe dia per que jo no ho vaig presenciar la cortina d´aigua que estaba caiguent,pero...quasi quasi
En fi AGERMANATS,i parle amb plural la meua ENHORABONA,per la vostra feina desinteresada estos 8 o 9 mesos i espere l´any que be poder estar per a saborejar-ho de primera ma,mentres hem tinc que conformar lleguint-ho al blog....

ENHORABONA

morales ha dit...

Que mes puc afegir?, la veritat es que esteu narrant les experiencies de tots els xuquerets i els agermanats perfectament. Rocio, jo com tu saps estic encantat de ajudar estant tant dins de la barra com on fera falta, es mes conteu en mi si vos faig falta per a AGERMANATS 2008.
GRACIES A L'ORGANITZACIO PER FERNOS GAUDIR D'AQUEST DIA.
ENHORABONA

rocio ha dit...

RODABARS I LA SEUA FRAGONETA PER AL QUE ES NECESSITE, jajajaja
Es de agraïr
Fep prou d'elogis¡¡ per al demes pero encara no havia dit a la xuquer, veritat?
Mayte preparat per a la proxima, mira Morales si te males ganes. Tota ajuda es bona.
Blai si que pots dir-ho ens ferem de moltar taules, eixina.... eixina no, allina... allina no¡

Anònim ha dit...

Que mes puc dir jo...que tot es queda de luxe, heu fet una faena vestial tots els de la organizacio!!, pero Rocio tens tota la rao en el nostre cau la gent es volcá a ajudar jo estava aborrona, pensava en la semana fallera, tots netejant montant taules (alguna casalleta que atra jejeje) je lo dit impresionant.

San Karrega ha dit...

bueno, bueno, bueno...

I collí rojuel, t'has lluit... de veres m'ha agradat moltissim el que ens has contat...

El que sempre vos he dit, el sentiment es recíproc...

SPIELBERG ha dit...

Passaran els dies, les semanes, els mesos i inclús els anys però el record sempre estarà ahí.
El que hem viscut aquell que estavem involucrats és una cosa que no és pot contar en paraules, gràcies a les quatre (i Juanet) per formar part d'acçò i ajudar a que arribés al final.

Ens veiem en Agermanats 2008

Gemmeta ha dit...

Bona Vesprada!!!!!

I colli, encara m'emocione quan llisc algun article sobre Agermanats 2007, i com no quant llisc els vostres comentaris.

Gracies a tots per participar!!!! no sabeu el que se sent després de veure que tot a eixit be.

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics Els bloggers de la Falla Xuquer, no es fa responsable dels comentaris que puguen fer els usuaris en els articles. Es reserva el dret d'eliminar els mateixos en el cas d'atemptar contra la integritat ètica o moral de persones i/o estaments. Tots els logos i marques són propietat dels seus respectius propietaris. Els comentaris i/o noticies són propietat de qui els posteja.