dimecres, 29 d’agost del 2007

" MOROS I CRISTIANS " A ONTINYENT







Be, lectors del blog , en aquesta ocasio m´he traslladat a Ontinyent per a disfrutar un any mes de les seues festes de MOROS i CRISTIANS , i com no tenia que ser menys , açi estic per contar-voseu , jejejeje....

Aquest any m´ha segut impossible anar desde que començarem com altres anys he fet , pero be , que hi ha que fer , un altre any mes...... , en fi , com deia , vaig estar el dia de l´ENTRA , l´entra de MOROS I CRISTIANS ..... i vaig a compartir-ho amb tots vosaltres lectors del blog , vaig grabar algun que altre video i promte podreu vore `l , perque posare açi , pero tambe vaig estar aguantant el fred que feia mentres l´entra cristiana estaba fent-se per la vesprada fins que hem vaig quedar "PAJARITO " , i la sang corria per les meues venes , ahhhhh.... pero valgue la pena , eixa festa , eixos trajes , la musica sobretot , i no es que parle d´una xarangueta d´uns 20 musics , nooooo... parle de bandes de musica d´uns 80-90 components o fins i tot aplegaren a 100 musics arreu arreu ..... que hem posabem amb una taquicardia de por , una emocio continua , xeeeee , fins i tot, els pels de gallina , que dir....La veritat es que donaba pena , els diners que val i no poder-se lluir com toca , els musics anabem amb xuvasqeros i tot , pero els timbals sonaben com l´hos......

Pero tambe vos a dir, el millor estaba per arribar, anarem a sopar i abrigar-mos per vore l´entra Mora de la nit , resant per a que no ploguera i ens destrossara la festa , la naturalea mana i res va començar a ploure i ja no va parar fins el dia seguent , pero en fi alli estaba jo com una reportera intentant portat dins la meua camera un trosset de festa cap a ma casa , per a que tots poguereu voreu , que jo ho vist per la tele i no es igual , cregueume.....



Que tinc que fer a mi aço hem torna loca , pense que si aquesta festa tambe es fera a Sueca , jo tambe participaria , jajajajaa.

Vaig poder fer fotos , entre paraigues i paraigues , aigua , vent......

Ahhhhhhh , per cert el pascuer Frank i , tambe estigue alli a la grada , mes gelat que un poll i arropit com jo , pero la pluja no va impedir que la festa parar i vam començar a desfilar totes le scomparses, pero no es va lluir i com altres anys,pero en fi ,a les 7.30 del mati toca la DIANA, i com si d´una desperta es tractara , tots a la porta de l´ajuntament on tenen un castell montat , unes comparses darrere altres van desfilant per tot el poble , jo tinc el privilegi de que la meua amiga viu al centre del poble i passen per el seu balco , com cada any , jo a hora punta o siga 7.30 del mati alli estic per vorelos passar, amb les seues Xilabes i Trajes de Gala , com alli diuen , i les bandes de musica tocant els passo-dobles de sempre.......

A l´any que be tornarem........

Açi vos deixe una foteta de nosaltres aguantant l´aigua de la festa,,,,

20 comentaris:

Mayte ha dit...

açi estic de nou,informant-vos de totes les festetes de la comarca,ehhhhh
Avore si tambe vosatros xuqueretes ens conteu algo de les vostres vacances....

elcorberot ha dit...

Bravo Mayte...eres un crack...aixó es diu gaudir la festa,amb imprevistos meteorologics inclosos....molt be....

Les festes de Moros i Cristians son espectaculars,i d´una talla inmesurable.

Jo he tingut la sort de poder viure-la desde dins,a Sax,Alcoi i com no també a Albalat,encara que de music,que si be cal dir-ho ,també et posa els pels de pollastre...

Pense que les falles i els Moros i Cristians son dos festes que,posant-les en una bascula,solen estar prou equilibrades...

Felicitats als dos per estes imatges,un saludet...

rocio ha dit...

Es de agrair que ens portes aquestes imatges, i clar, com no que ens escrigues articles d'estos que pareix que estigues a la mateixa desfilà...
si que va ser una pena que ploguera, pero ni eixina es parà la festa¡¡¡
Bo, vaig a dormir, fins demà

rocio ha dit...

aaaaaa i les fotos molt xules¡¡¡ Franki la ultima la millor, jajaja

morales ha dit...

Mayte que m'entere jo que pares un poquet, no siga que et caiga la casa damunt ehhh?jajaja. Bromes a banda, molt bé, eres una de les culpables de que aquest estiu el rulo no haja parat, felicitats, bon article!!!

Anònim ha dit...

Ya tiravem de menos un article de la may, eh?
Lo que diu morales, no el caura la casa damunt,no!
La veritat es que Fran fa cara de fred de veritat,de pollet arrupit, je, je..
Molt be Mayte!
ah! Rocio que bona xiqueta que eres a les 23:20 a dormir, ja?
Això de conviure en Alvaro que es un cuquet, t´afectat, eh? ( es brometa)
Un saludet

rocio ha dit...

si, si, pues ell ja portava un ratet dormint al sofa, clar que... li toca el despertador a les 6 del mati.

Demà feu paella?

Anònim ha dit...

Jo i Toni no anem, pero els amics si que ne fan. Vosaltres ne feu?

Anònim ha dit...

Rocio com esta el tema del concert de Chayanne? Ja teniu la entra?

rocio ha dit...

Bon dia ¡¡¡
Mosatros anem a la inaguracio del Fabanna sobre les 20.30, soparem crec que en la Tasca i despres anirem un ratet a les paelles. Si voleu vindre ja sabeu...

Al concert al final no anem, Mayte curra i no li poden cambiar la vespra, i jo tinc masa jaleo (divendres boda, dissabte dinar en la famili i sopar en els amics)
Igualment si voleu vindre a sopar el dia 8, aviseu..

Anònim ha dit...

Hola, bon día! Si, mayte menvia 1 mensage i meu comentà lo del Fabanna.Pero volem estar una temporaeta sense ixir y ahorrar 1 poquet, per això tampoc anem a les paelles.Si d´asi a la nit cambiara algo vos tocaria. Al soparet del dia 8 liu comentare a Toni i si anem vos eu comente i li toque a estela pa que conte en dos mes. Si anem jo ja avise tranquila. Bueno si nos mos veguem paseuo be.

rocio ha dit...

ok Eva¡¡

I la Estela? no sabem res de ella?
Va fer un parell de comentaris, i ja no mos a dit res mes.
Lo mateix de Marteta i el Kike¡¡¡

Anònim ha dit...

Sí, tens rao rocio han tingut " arrancà de macho i parà de burro" ( o algo aixina se diu, no? ), i la baldo si no la crides tampoc diu res, ah? Serà que nosaltres som mes desfaenaes.

rocio ha dit...

aixo serà¡¡¡
la veritat es que momentet que tinc, aguaitonet que pegue, per si algu a dit algo, pero la veritat que sempre no pot ser, ara perque hi han molts xicons de vacances, pero al dilluns ja tornen, i jo ja tindre mes feina, mentres aprofite¡¡

Anònim ha dit...

jo tambe faig igual, perque ara no tinc molta faena encara, i quant la jefa se despista un poquet pegue un aguaitonet

Anònim ha dit...

no soc va soc eva

Mayte ha dit...

Ay karis karis,si te que caure la casa a mi que no hem pille,per fa....,jejejeje, que tinc moltes coses per fer encara i a molts llocs on acudir.

Hola Corberot,tu tambe no et perds res,eh...per cert que " TOT SIGUA PER LA FESTA ", o no????

Mayte ha dit...

Eva, tu avore quant ens deleites en algun article teu,eh wapeta????
Ja que vas a Chayanne i jo no puc anar ens podries retransmetre algun noticia o almenys algo de la palça de bous eixe dia,que llastima jo no poder anar,uuuuuuu
Per favor Eva contameu tot,grava un trosset del concert i posau al blog,ara ja tenim per a videos,jijijij

Anònim ha dit...

Tranquila Mayte intentare suplir el teu lloc alli on esta la noticia!! li direm a gemmeta que me done de alta o que me done la contraseña, o lo que siga per a poder publicar, i te faré la sustitució oficial!!!

Mayte ha dit...

kari no pasa res jo et done la meua contrasenya i au...,jejejeee

Ténvie un correu al hotmail a,mb els meus datos i ja saps a publicar,avore com meu contes que al final jo no puc anar,ehhh

myspace layouts, myspace codes, glitter graphics Els bloggers de la Falla Xuquer, no es fa responsable dels comentaris que puguen fer els usuaris en els articles. Es reserva el dret d'eliminar els mateixos en el cas d'atemptar contra la integritat ètica o moral de persones i/o estaments. Tots els logos i marques són propietat dels seus respectius propietaris. Els comentaris i/o noticies són propietat de qui els posteja.